dinsdag 7 mei 2013

verrassing ! !

 Hoi Lieve allemaal, kijk nu eens wat voor verrassing ik tegen kwam in mijn tuintje. Ik was met wat achterstallig onderhoud bezig om wat buxushaagjes te snoeien waar ik vorig jaar niet meer aan toegekomen was en trof dar dit prachtige vogelnestje aan!!
Het is zo prachtig om te zien met hoeveel precisie dit vogelhuisje in elkaar gezet is. Alle strootjes op een vaste plaats en ertussen door verweeft met veertjes en andere zachte materialen. Het nestje was leeg dus heb ik het voorzichtig weggehaald. Grappig dat ik helemaal niet gemerkt heb dat vogeltjes dit prachtige nestje aan het bouwen zijn geweest. Zo kom je in je eigen tuin nog wel eens voor verrassingen te staan. Maar wel een mooie !!
 Vandaag heb ik een vrije dag en ge lekker verder borduren aan dit lieve werkje!Ik heb het uit het boek Gourmandise des quatre saisons.
 Dit prachtige boekje vol met hele lieve borduurtjes hebt ik gekocht bij Atelier Laura. Ze heeft een webwinkel vol met prachtige boekjes, borduurzijde en andere aanverwante artikelen en is zeker de moeite waard om eens rond te kijken. Via haar blog kun je op de webwinkel komen. Voor geïnteresseerden nog even de link: http://atelier-laura.blogspot.nl

2 opmerkingen:

  1. Ahh een verlaten nest (de angst van menig moeder)! Het is inderdaad schitterend om te zien hoe zo'n nestje gemaakt is. En omdat vogels zo klein en schattig zijn is het al helemaal zo vertederend. Bij mijn (ex)schoonouders hing ooit een wespen nest op zolder, ook zo'n wonderlijk huis maaksel van de natuur. Je kunt het niet bevatten hoe ze het voor elkaar krijgen. Ga je het misschien gebruiken om iets gezelligs van te maken...Jammer dat Pasen voorbij is!

    Groetjes XX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach dat nestje..wat een mooi gezicht en met zoveel zorg in elkaar gezet...en ze zijn ook nog eens super decoratief.
    Je kan inderdaad spreken van een kadootje..
    Je borduurwerkje ziet er ook al zo mooi uit, erg fijntjes allemaal ..

    Liefs, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje. Ik vind het enorm leuk om ze te lezen. Je mag eerlijk vertellen wat je ervan vind. Ook als je het minder mooi vind!!